Change4Life (rasvumise vähendamise kampaania Inglismaal)

  • Tegevuse Nimetus Change4Life on Inglismaa riiklik kampaania, mille eesmärk on propageerida tervislikke eluviise ja ennetada inimeste ülekaalu, julgustades neid paremini sööma ja rohkem liikuma.
  • Valdkond Muu
  • Toimumiskoht valismaa
  • Tudeng Laura Lass
  • Sihtrühm muu
  • Vajaduse kirjeldus

    Ülekaalulisuse levimus Ühendkuningriigis on 1980. aastatest alates kolmekordistunud. Juba praegu on Inglismaal umbes kolmandik lastest ja kaks kolmandikku täiskasvanutest ülekaalulised või rasvunud. Kui suundumused jätkuvad prognooside kohaselt, on 2050. aastaks terve kehakaaluga ainult üks kümnest täiskasvanud elanikkonnast. See võib tähendada ülekaalulisuse ja rasvumise otseste tervishoiukulude kahekordistumist, ühiskonna laiemad kulud peaksid 2050. aastaks ulatuma 49,9 miljardi naelani.

    Vastuseks rasvumise suurenemisele seadis valitsus oma eesmärgi, et tulevikus suudavad kõik inimesed säilitada tervislikku kehakaalu. Selle kohustuse täitmiseks on vaja mitte ainult julgustada inimesi ja perekondi soovima, otsima ja tegema tervislikumaid valikuid, vaid ka looma keskkond, kus need valikud muutuvad lihtsamaks.

  • Eesmärgid Change4Life eesmärk on aidata peredel oma toitumis- ja aktiivsustasemeid väikeste, jätkusuutlike, kuid samas oluliste paranduste tegemisel. See kasutab loosungit "sööge hästi, liikuge rohkem, elage kauem".
  • Kirjeldus

    Kõigepealt avati veebileht ja infoliin ning tehti reklaami. Seejärel saadeti küsimustik 5 miljonile leibkonnale. Kolmandana saadeti küsimustikule vastanud inmestele tervituspakk, mis sisaldas käsiraamatut, plakateid ja kleebiseid. Lisaks tehti 3 telereklaami. Neljanda etapina inspireeriti inimesi, et muutused on võimalikud. Korraldati erinevaid üritusi, inimesed jagasid enda edulugusid ning kohalikud ettevõtted pakkusid soodsama hinnaga sportlikke tegevusi, tervislikku einet või treeningvahendeid. Viienda etapina loodi interaktiivne programm, mis stimuleeriks nende käitumise muutumist ning aitaks jälgida tehtud muudatusi ja edusamme.

  • Allikad https://www.thensmc.com/resources/showcase/change4life https://www.nhs.uk/change4life
  • Tulemused

    Tulemused olid vapustavad.
    Eesmärgid ning tulemused ühe aasta jooksul:
    1. Jõuda 99% perededeni. Saavutati
    2. Logo tunneb ära 44% emadest - logo tundis ära 88% emadest.
    3. 100000 vastatud küsimustikku - 346609 vastatud küsimustikku
    4. Registreeruinuid 20000 - registreerunuid 413466
    5. Püsiv huvi ka 6 kuud peale alustamist 33333 - 44833

    Change4Life edu oli suur. Programm on kasutusel siiamaani ning uueneb pidevalt. Programm on laienenud ka Walesi, Põhja-Iirimaale ning Šotimaale.

  • Tagantjärele tarkus Eakaaslaste ning koolide kaudu jõuti inimesteni palju lihtsamini kui massimeediakanalite kaudu. Kaasata oleks tulnud rohkem spetsialiste. Interaktiivse programmi jõudmine sihtgrupini viibis erinevate tehniliste probleemide tõttu. Selles etapis kiirustati liialt ning oleks pidanud rahulikumalt asja võtma.
  • Koduleht https://www.nhs.uk/change4life
  • Illustreeriv materjal
  • Lisamaterjalid
  • Sisestaja nimi Laura Lass